Gerber György modell
(1956)
Tömegkommunikációs eszközök tanulmányozásával szerezte a model szerkesztéséhez szükséges ismereteit.
Eseményből mit rögzítünk, mi jelenik meg, mint tartalom.
Első folyamat eseményből rögzítünk:
perceptuális dimenzió: szelekció, kontextus, hozzáférhetőség határozza meg.
Mindent szelektálunk, saját pszichikai állapotunk határozza meg, hogy mi jut el hozzánk.
hozzáférhetőség: hogyan és mit érzékelünk.
Az esemény nem torzul, valaki fontosságot másként állapít meg, a másik stílusához igazítja a tartalmat.
Gerber György szerint a gyerekek, felnőttek gondolkodását a televízió alakítja.
’41-’42 körül már szinte minden háztartásban volt televízió.
Gerber elkezdte tanulmányozni a tartalomelemzést, egy nap folyamán milyen fikciós és valós tartalmakkal találkozik a néző. 5percenként,10 percenként figyelte mi történik, azt állapította meg, hogy 5percenként mutatnak egy holtestet. Megfigyelése szerint tele van vizuális, verbális agresszióval, ami azt eredményezi, hogy a gyerekeknek teljesen természetes lesz az agresszió.
Kultivációs elmélet: azok az emberek akik naponta 4órát vagy ennél többet televízióznak a világképe teljesen olyan mint ami a tv-ben zajlik. Arról beszélnek amit a televízióban látnak, ez a virtuális világ határozza meg a világképüket, és Őket.
A gyakoriságra helyezte és a tartalomra helyezte a hangsúlyt.